CINTA SEBAGAI BUNGA KEBAHAGIAN..

Rumah usang dimamah usia,

peninggalan dari baba dan nyonya,

Cinta itu fitrah manusia,

Anugerah Allah kepada hambaNya

Indah sungguh kota peranginan,

Ciptaan tuhan menjadi tumpuan

Diikat pasangan atas taman keimanan,

Bercambah mekarlah bunga kebahagiaan.



Salam Perjuangan.....

cukuplah sekadar dua rangkap pantun dahulu saya rangkapkan bagi orang yang tidak pakar berpantun seperti saya ini..:).

Cinta itu fitrah. Memang Allah akan campakkan kepada setiap hambaNya, dan saya rasa rugilah bagi mereka yang menolak atau menempis anugerah Allah ini kepada mereka. Menerima CINTA tidak salah, tetapi yang salah adalah CARAnya...manusia sering kali membuat kesilapan dengan menggunakan cara yang tidak sepatutnya dan terkadang melakukan dengan cara di benci oleh Allah...ini lah yang kita sebagai manusia takutkan, nau'zubillah min zalik. Saya ingin berpesan-pesan kepada diri saya sendiri terutamanya dan kepada pembaca-pembaca sekalian, cari lah CINTA yang pastinya mendekatkan diri kita kepada Allah, dan jangan sekali-kali mendekati atau menggauli CINTA yang sudah pasti kita rasakan menjauhkan diri kita dari Cinta ILLAHI yang hakiki. Beringat-ingat lah kita...

0 comments:

Post a Comment