SAHABAT


Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca blog ini.
sukanya hati saya untuk menceritakan tentang sahabat-sahabat seperjuangan saya yang saya rasa membawa sejuta makna dalam menjalani liku-liku sepanjang kehidupan di atas bumi Allah yang suci ini. baik di matrikulasi, dan juga di alam universiti. saya lebih suka untuk mengibaratkan sahabat-sahabat seperti 'pakaian' yang dipakai oleh manusia kemana-mana sahaja mereka berada hatta di dalam rumah sekalipun. kalau cantik, sopan dan kemas pakaiannnya itu, maka cantik dan segaklah diri kita. kalau buruk, selekeh, kotor pakaian yang dikenakan ke sekujur badan itu, maka buruk lah diri kita..bila kita tidak pandai memilih pakaian yang b agus untuk diri, kesannya akan berbalik kepada diri si pemakai..saya teringat ketika saya menaiki teksi dalam perjalanan dari sungai petani ke rumah sewa, tertariknya saya apabila seorang penceramah mengeluar satu pepatah inggeris yang cukup ringkas saya kira tapi imput yang cukup bermakna, ia berbunyi, "your dress is your address". pakaian anda adalah alamat kepada diri anda, sahabat disamapaing kita adalah menunjukkan identiti diri kita. Wah!cukup besar item yang bernama sahabat ni..

0 comments:

Post a Comment