JALINAN ANTARA KAU DAN AKU...

salam perjuangan..

saya berbesar hati untuk mulakan penulisan saya kali ini dengan serangakap pantun..(suka benor berpantun ek..)

berlabuh diatas kerusi rotan,
sambil memikirkan kekhilafan diri,
jalinan ukhwah peneraju kebangkitan,
ikatlah dengan hati sanubari
ukhwah bukan sesuatu yang mudah untuk di ungkapkan, tetapi sesuatu yang cukup subjektif bagi pandangan saya. saya ingin sedikit berkongsi dengan pembaca-pembaca tentang sahabat-sahabat saya di matrikulasi . saya dapat rasakan walaupun kami berjauhan, sorang di utara, sorang di selatan dan di merata-rata dunia pun ade, tapi masih dapat rasakan ikatan yang cukup kuat antara kami. walaupun tidak makan bersama,tidak bertemu mata, tapi masih merasakan ikatan tersebut. kerana ape? satu-satunya adalah kerana masing-masing memberi hati kepada sahabat-sahabat. yang menjadi persoalan kita semua pada hari ini sahabat-sahabat, adakah kita memberi hati kita pada sahabat kita? anda pasti tahu jawapannya. ingat lah sahabat-sahabat, bukan semudah di sebut di bibir, tapi bagaimana kita aplikasikan dalam hati kita, jiwa kita, dan barulah dapat di zahirkan...tapi saya cukup bimbang dengan kondisi saya sebagai seorang pimpinan sekarang, takut-takut diri yang dhaif ini tak dapat nak mendidik sahabat-sahabat seperjuangan di kampus untuk memberi hati-hati mereka..dan paling dibimbangi, saya sendiri tidak dapat memberi hati kepada sahabat-sahabat..yaAllah, mintak dijauhkanlah itu dariku.. jadi, sentiasalah berdoa agar kita sentiasa tergolong dalam golongan yang sentiasa memberi lebih dari meminta...saya peringatkan diri saya sendiri terutamanya, insan yang lemah lagi hina disisi Allah yang maha Esa ni...wallahualam.

0 comments:

Post a Comment